1 Ekim 2011 Cumartesi

sevmem kışı ve kışa geçişi...

hani ilkokulda mevsimler tablomuz vardı.. eylül ile başlardı ve eylül-ekim-kasım sarı rengindeydi.. yapraklar dökülürdü o şemada sarı sarı, yağmur vardı, şemsiye vardı.. sonraki üç ay beyazdı.. aralık-ocak-şubat.. ve kardanadam vardı..
işte ben sevmem bu ayları.. sevmem eylülün gelmesini.. hüzün getirir bana.. ne kadar yazın sıcağını yaşasak da eylül de bilirim arkasından sarının ve sonrasında da beyazın geleceğini.. eylülü umursamaz geçiririm ama ekim gelince artık kış gelmekte olduğunun farkına varırım ve mutsuz olurum.. huzursuz olurum.. eylül tatilin bitişidir okul zamanlarından kalan, yazlıklara kısacık şortlara elbiselere vedadır.. dondurmaya vedadır.. sereserpe uyumaya vedadır.. ekimle birlikte yorganlar çıkar, pijamalar giyilir, sarılarak uyunmaya başlanır.. sabah olduğunda yataktan çıkmak istemez insan, çünkü soğuktur oda.. işte bu sabah bunu yaşadım ilk defa.. canım çıkmak istemedi yataktan.. uzun süre döndüm durdum..
bir ay sonra kışın geleceğini bilirim.. sobaların yanacağını.. hele ki sobalı evdeyseniz kış daha bir çekilmez olur.. odadan dışarı çıkmak bile zor gelir bazen insana, banyoya gitmek, diş fırçalamak, el yıkamak, duş almak heps eziyettir bu aylarda..
sevmem kışı.. sevmem soğuğu.. mutsuz olurum.. enerjim gider..
sadece mevsimler tablosunda yeşili severim ben.. mart-nisan-mayıs...yine şemsiyeler vardır tabloda, ama yeşermeye başlayan ağaçlar davardır.. ilkbaharın geldiği aylar.. havanın ısınmaya başladığı.. hele de mayıs geldiyse keyfim yerine gelmiştir.. artık soğuk yoktur..
ben mayıs çocuğuyum.. belki de bu kadar sıcağı sevmem bundan.. enerjimin yerine gelmesi bundan belki de mayısla birlikte..
ve maviye geliriz mevsimler tablosunda.. haziran-temmuz-ağustos..güneş... hiç şikayet etmem ben sıcaktan.. dışarı çıksam da bilirim ki eve geldiğimde duşa girerim ve serinlerim.. severim bu ayları.. kısa giyinebilirim, ince giyinebilirim,, üstüme bir şey almadan uyuyabilirim sereserpe.. küçük bir çantaya eşyalarımı sığdırıp bi yerlere gidebilirim.. tamam bu pek mümkün olmuyor kabul ediyorum, her seferinde alcak bir sürü şey buluyorum..
''bitmeyen yaz'' diye bir dizi çıkmıştı bundan uzun zaman önce trt 1' de.. hep yazıın yaşandığı bir yerde geçiyordu.. sabah 9 da mı ne başlıyordu yazın.. saati kurup izlerdim onu her gün.. sonra tekrar uyurdum..
keşke hiç bitmeyen yaz' ın yaşandığı bir yere gitsem bende...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder